פיברומיאלגיה
כאב ופיברומיאלגיה
29 ביוני 2013
טיפים לגב בריא
פילאטיס
29 ביוני 2013

טיפים להתמודדות עם כאב

טיפים להתמודדות עם כאב

  • תעד את הכאב שלך. כתוב מתי כואב לך, מתי הכאב יורד ומתי הוא עולה, מהי מידת הכאב ובאילו פעולות הכאב הוא הכי גבוה. תיעוד זה יכול רק להועיל לך ולצוות המטפל.
  • כתוב את השאלות שאתה מעוניין לשאול את הרופא או הפיזיותרפיסט. הרבה פעמים אנו שוכחים לשאול שאלות שאח"כ אנו מצטערים שלא שאלנו אותן. לכן, כדאי לרשום מבעוד מועד שאלות הנוגעות לבעיה ולכאב שישנם.
  • לפעמים כדאי שעוד מישהו שאתם סומכים עליו יבוא אתכם לבדיקה. האדם יכול לרשום הערות, לעזור לכם במידה וקשה לכם לבטא את הבעיה ובכלל לתמוך בכם.
  • הביאו את כל התוצאות של הבדיקות שיש בידיכם. כך תוכלו לחסוך זמן בהסברים לרופא וכך יהיה בידי הרופא את כל המידע הדרוש לו על מנת לתת לכם פתרונות מתאימים ביותר.
  • למד קצת על הכאב. מחקרים רבים הראו שמידע על הכאב עוזר המון בהתמודדות עם הכאב. לכן, כדאי לקרוא ולשאול שאלות ולא לטמון את הראש בחול ולתת למטפלים לעשות את שלהם.
  • מלא אחר הוראות הרופא והפיזיותרפיסט. הרבה פעמים המטופלים עצמם אינם ממלאים אחר ההוראות ולאחר מכן אינם מבינים מדוע הטיפול אינו עוזר. לכן, במידה וקיבלתם הוראות ו/או טיפול נוסף, מלאו אחריהם ואל "תעגלו פינות".
  • אל תתפשרו. אם אתם חושבים שמגיע לכם משהו, אל תתפשרו עליו. היו חזקים בדעותיכם ודרשו שיקשיבו לכם. משום שיש קושי הן באבחנה והן בהתמודדות עם כאב כרוני, הרבה פעמים המטופלים מרגיש כאילו אין מספיק תשומת לב מצד הרופאים והמטפלים. לכן, אם אתם חשים בכך, שתפו את הרופא על מנת לקבל את הטיפול המקסימאלי.
  • דעו מהו הטיפול שאתם מקבלים. בין אם זה טיפול תרופתי שבו כדאי שתדעו מה משמעות התרופות שאתם לוקחים ובין אם זהו טיפול בפיזיותרפיה שבו כדאי שתדעו מדוע אתם עושים את התרגילים או מדוע אתם מקבלים את הטיפול שאתם מקבלים.
  • המשיך להיות אקטיבי ואל תפסיק את שגרת היום יום שלך. הדבר הגרוע ביותר בקרב אנשים שסובלים מכאב כרוני הוא להפסיק את שגרת היום שלהם. ברגע ששגרת היום מתערערת, האדם נכנס לאיזשהו מעגל של כאב שרק ע"י חזרה לפעילות היום יומית שלו הוא ישבור את המעגל.
  • טיפ נחמד הוא לכתוב יומן. שהיומן יכלול לא רק את הכאב אלא את כל מעשי היום יום שלכם וכל מה שעשיתם באותו היום. כך תוכלו לעקוב אחרי הפעולות שלכם ביום ולראות האם אתם פעילים מספיק.
  • צרו לכם קבוצת תמיכה וסביבה תומכת או הצטרפו לאחת כזאת. קבוצות כאלו בד"כ הן קבוצות שעוזרות להתמודד עם הכאב.
  • נסו לחיות עם הכאב. נכון זה טיפ מאוד מרגיז אבל הוא הכי נכון במצבים של כאב כרוני. שילטו אתם בכאב ואל תתנו לכאב לשלוט בכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *