יציבה נכונה
18 ביוני 2013
חמישה תרגילים לכאבי גב
20 ביוני 2013

טיפים לשמירה על גב בריא

טיפים לגב בריא

טיפים לגב בריא

כאבי גב הם כאבים נפוצים מאוד. רוב האוכלוסייה תסבול מכאבי גב באופן כזה או אחר. ברוב המקרים הכאבים באים בהתקפים שנמשכים כחודש לערך ולאט לאט נעלמים. הבעיה הגדולה עם כאבי הגב היא העובדה שהם חוזרים. אדם שסובל מכאבי גב שחוזרים על עצמם הוא אדם שלמעשה איכות החיים שלו יורדת באופן משמעותי. התפקוד שלו הן בבית והן בעבודה הוא קשה והתסכול שנוצר הוא לעיתים גדול. המאמר נועד לתת לכם טיפים על מנת להימנע מכאבי גב,על מנת לחזור לתפקוד מהיר ככל האפשר כשאנו סובלים מכאבי הגב וכיצד להימנע מכאבי גב שחוזרים על עצמם.
אז מהם הטיפים לשמירה על גב בריא?
אם אתם סובלים מהתקף כרגע של כאבי גב, השתדלו לא לקבע את עצמכם ולהפסיק לזוז אלא נסו להמשיך לנוע ולבצע כמה שניתן את מטלות היום יום. הסיבה לכך היא שמחקרים עדכניים מצאו ששכיבה לאחר התקף של כאבי גב לא עזרה בזירוז ההחלמה. לכן, השתדלו במסגרת הכאב ובמסגרת המגבלות לנוע כמה שניתן.
ניתן להשתמש באמצעים להורדת כאב כמו חימום או קירור המקום, שימוש במכשיר טנס, פיזיותרפיה ועוד. לא נמצא הפתרון המוחלט להתקף במצבו האקוטי אך כדאי לנסות כמה שיותר טיפולים על מנת לזרז את ההחלמה לאחר ההתקף.
בזמן התקף הגב, ידעו את סביבתכם על כך שלעיתים לא תוכלו לעשות את מה שאתם מסוגלים לעשותו ביום יום. למשל, הימנעו מעומס גדול כמו הרמת קניות או הרמת ילדכם. במידה ואתם צריכים להרים משהו, השתמשו בטכניקה נכונה להרמה.
הקפידו על פעילות גופנית יום יומית. מחקרים הראו ששמירה על גב בריא תלויה ברמת פעילותו של האדם. לכן, על מנת להקטין את הסיכון לכאבי גב, הקפידו להתאמן אימון אירובי ואימון כוח יום יומי. ככל הנראה
אימון יום יומי גורם לחיזוק מערכת שריר השלד ובכך מסייע לשרירים לשמור על ייצוב הגב ומניעה של כאבים התקפי כאבי גב.
הקפידו על ישיבה נכונה מול המחשב. נסו לבצע הפסקות תכופות. ישיבה היא מנח שמעמיס על הגב ולכן יש צורך ביציאה תכופה ממנח זה.
שמרו על צורת הרמה נכונה של חפצים. נסו לא לכופף את הגב בצורה שתסכן אותו. במידה ואתם צריכים להרים חפץ כבד, הרימו אותו עם עזרה מאדם נוסף. הרבה מכאבי גב נפוצים מתרחשים בשל הרמה לא נכונה ועקב כך על גרימת עומס על הגב ונזק.
הפסיקו לעשן. גם כאן ישנם מחקרים נסיבתיים שמראים על כך שעישון מגביר את הסיכון לכאבי גב.
בשינה, נסו להשתמש בכריות מתחת לרגליים על מנת להוריד את העומס מהגב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *