שברים
24 ביוני 2013
התפתחות תקינה של ילדים
24 ביוני 2013

יתרונות ההליכה

יתרונות הליכה

הליכה היא דבר חשוב מאין כמוהו בחיי היום יום ועל אחת כמה וכמה בתור ספורט. במאמר הנ"ל אסקור מדוע זה טוב וחשוב ללכת לשם הספורט ולשם הבריאות ועל מה כדאי לשים לב ולבצע לפני, במהלך ולאחר ההליכה. בנוסף, למרות שהליכה נחשבת לספורט בטוח יחסית, עדיין ישנם דברים חשובים לדעת על מנת להימנע מפציעות.

מדוע טוב ללכת?

  • הליכה עוזרת בשיפור מצב הרוח ושחרור מתחים. הסברה היא שבעת פעילות גופנית, משתחררים בגופנו הורמונים שעוזרים בשיפור מצב הרוח. לכן, יש חשיבות רבה גם לצד הנפשי בהליכה.
  • הליכה עוזרת בשיפור סיבולת לב ריאה ובשיפור סירקולציה של הדם.
  • הליכה מעכבת תהליכי הזדקנות המוח. ישנם מחקרים שמראים על שכיחות נמוכה של ירידה בזיכרון. בקרב העוסקים בהליכה.
  • הליכה מונעת הידלדלות העצם. כל פעילות גופנית שמעמיסה על העצמות מונעת ירידה במסת העצם וכמובן שהליכה היא אחת מהפעילות הגופנית שבה יש עומס על העצמות.
  • הליכה עוזרת בירידה במשקל. כמובן שחייבים לשלב הליכה עם תזונה ועם תוכנית אימונים מסודרת אך אין ספק שהליכה עוזרת בירידה במשקל.
  • הליכה היא סוג של אימון גופני שניתן לעשותו בחינם. אין צורך בקניית מנוי לחדר כושר או מאמן שידריך אתכם. פשוט, הצטיידו כראוי וצאו לדרך.
  • הליכה מורידה את הסיכון לאלצהיימר. מחקרים הראו שהליכה מורדיה את הסיכון לחלות באלצהיימר.
  • הליכה עוזרת בשינה. גם כאן, מחקרים הראו שהעוסקים בהליכה ישנים טוב יותר מאלו שלא.
  • הליכה מורידה את הסיכון להמון מחלות כמו סכרת, יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה בדם ועוד.
  • הליכה גם עוזרת בשמירה ובשיפור שיווי משקל.
  • הליכה גם עוזרת בבעיות גב. ישנו מחקר שמצא שפעילות אירובית היא פתרון טוב למניעת כאבי גב.

לאחר שלמדתם מדוע כדאי ללכת ומהי החשיבות של הליכה, כמה טיפים בהליכה:

  • תמיד לפני שאתם מתחילים בפעילות גופנית כלשהי (לאו דווקא הליכה) התייעצו עם רופא המשפחה ועברו בדיקה בסיסית על מנת להתחיל את הפעילות הגופנית בראש שקט.
  • לכו פעם ביום במשך חצי שעה.במידה ואפילו חצי שעה קשה לכם ללכת, תוכלו לחלק את ההליכה לרבע שעה בבוקר ורבע שעה בערב. אפילו הליכה של חצי שעה ביום, עוזרת ומעניקה את כל היתרונות שצוינו בחלק הראשון של המאמר. היפכו את ההליכה לחלק בלתי נפרד מחייכם. חשבו על הליכה כמו שאתם מברישים שיניים בבוקר או מתקלחים בערב.
  • נסו להחליף את הנסיעות הקצרות בהליכות במקום נסיעה. גם הליכה למכולת או לירקן במקום נסיעה ברכב יכולה להועיל. רדו שתי תחנות מהרכבת או האוטבוס לפני שאתם צריכים ולכו את שאר הדרך ברגל.
  • הקפידו ללכת על משטחים נוחים ושבילים מסודרים.
  • לכו רק עם נעליים המיועדות לכך.
  • שמרו על הליכה בקצב המתאים לכם. הקצב המתאים הוא בד"כ הקצב שבו אתם יכולים לדבר תוך כדי ההליכה אך לא בקלות רבה מדי. שימו לב, אם אתם הולכים עם עוד מישהו התאימו את הקצב בצורה ששניכם תפיקו את המיטב מההליכה. הליכה בזוג ועם עוד מישהו היא טובה משום שהיא עוזרת על שמירת מסגרת קבועה ודרבון הדדי.
  • עקבו אחרי ההליכה והציבו לכם מטרות (מרחק מסוים או זמן הליכה) ונסו לשפר את המטרות ולהגיע אליהם בכל פעם.
  • רצוי להשתמש במדדים אובייקטיבים כמו פדומטר (מד צעדים) ושעון דופק. כך תוכלו לעקוב אחרי ההליכה באמצעים מדויקים.
  • הקפידו על חימום מתאים להליכה ובצעו מתיחות באופן קבוע. ישנה חשיבות רבה לשני אלו הן ברמת מניעת פציעות והן ברמת איכות ההליכה שתשיגו.

לסיכום, להליכה יש יתרונות רבים לבריאות הגוף. נסו לסגל לעצמכם הרגל של הליכה לפחות פעם ביום. גם הליכה של פחות משלושים דקות היא טובה ויותר טובה מלא ללכת בכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *