פעילות גופנית לנשים בהריון
23 ביוני 2013
שברי מאמץ
שברי מאמץ
24 ביוני 2013

מניעת פציעות בחדר הכושר

שמירה על בריאות הגוף והנפש היא חשובה מאוד. הבעייתיות מתחילה כאשר ניסיון לשמור על בריאותנו בחדר הכושר, למעשה פוגעת בנו. כאבי גב, כאבי ברכיים וכאבי כתפיים הם הכאבים הנפוצים ביותר שנגרמים עקב טעויות שנגרמות במהלך האימון בחדר הכושר.

להלן מספר טיפים למניעת פציעות נפוצות בחדר הכושר ושמירה על גופנו תוך כדי שמירה על בריאותנו:

  • כיום, ישנו חוק המחייב אישור רפואי על מנת להתאמן בחדרי כושר. ההמלצה כיום היא ליהבדק בדיקה מקיפה למי שהחל לראשונה להתאמן.
  • הקפידו על חימום טוב ונכון של הגוף לפני תחילת האימון. חימום טוב יעלה את טמפ' הגוף ויכין אותו לאימון.
  • יש צורך בשמירה נכונה על מנחי הגוף בכל התרגילים.
  • המשמעות היא בעיקר לא לבצע את התרגילים בצורה שתזיק לגוף. אני ממליץ שתרגילים חדשים יבוצעו תחת השגחה של מאמן כושר שיוכל לתת משוב לגבי איכות הביצוע.
  • הדרגתיות חשובה מאוד בתכנון משטר האימונים.
  • השתדלו לבצע את האימונים כך שהגוף יכול להסתגל לשינוי באורח החיים.
  • מנוחה ושינה מספקת. חשוב! חשוב! חשוב! אל תזניחו חלק זה בתכנית האימונים. חשוב מאוד לתת לגוף מנוחה מספקת בצורה של שינה רצופה בלילה לפחות של שעות שינה.
  • תזונה נכונה. חייבים להקפיד על אספקת אנרגיה מתאימה לגוף. ההמלצה היא להתייעץ עם תזונאי/ת
  • לפני שמתחילים במשטר אימונים. בתוך תזונה חייבים גם לזכור ששתייה מספקת חשובה ביותר.
  • שמירה על גמישות מיפרקית. מספר מחקרים הראו שגמישות מורידה את הסיכון להיפצע באימון.
  • להקשיב לגוף. חשוב מאוד להיות קשובים לגוף. כל כאב שהוא משהו שאינכם רגילים אליו הוא כאב שחייבים לברר מהו המקור לכאב.
  • ציוד מתאים ובטיחות באימון. הקפידו על נעילת נעליים מתאימות לאימון, אימון בתנאי חום מתאימים והקפדה על כללי בטיחות עם אביזרי האימון.

תסמונת אימון היתר:
אימון בחדר הכושר בנוי מהפעילות עצמה, ההתאוששות ופיצוי הגוף מעבר לנקודה ההתחלתית.
באימון יתר, לא תהיה התאוששות ולא יהיה הפיצוי של הגוף לאימון הגופני.
הסיבות הנפוצות לאימון יתר הן מוטיבציה של המתאמן, פחד מכישלון, מטרות שאינן ראליות וחוסר הקשבה לגוף.
אז איך נדע שאנו באימון יתר?

  • עלייה בדופק במנוחה.
  • עלייה בלחץ הדם .
  • ירידה בתאבון .
  • ירידה בכוח.
  • ירידה בזריזות ובמהירות.
  • ירידה ביכולות בקורדינציה.
  • שינה לא סדירה.
  • עייפות.

אדם שנמצא באימון יתר חייב לבצע הפסקה מהאימונים לפחות לשבועיים וזאת על מנת לתת לגוף את הזמן להתאושש באופן מלא.
אימון נעים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *