איך ללכת ולהשתמש בקביים
13 באוקטובר 2014
תרגילים לדורבן בעקב
30 באוקטובר 2014

עיסוי לשריר הארבע ראשי עם כדור וגליל עיסוי

בסרטון הבא אני מדגים אפשרויות לעיסוי עצמי עם כדור (קניתי בחנות הצעצועים) אם אתם לא מוצאים, ניתן לרכוש באתר הבא (שימו לב שלא שולח לדעתי לישראל) http://www.roguefitness.com/mobilitywod-super-nova כדור דומה אבל אם תשאלו אותי, מדובר על מחיר מופקע לחלוטין… המוצר השני שהשתמשתי בו הוא גליל עיסוי (שניתן לרכוש אצלי).

 השריר שאנו מטפלים בו הוא שריר הארבע ראשי. הוא נקרא כך משום שהוא בעל ארבעה ראשים שלמעשה מרכיבים שריר אחד. הוא מתחיל מהאגן לאור הירך הקדמית וגורם ליישור הברך ולכיפוף הירך. הכדור שהשתמשתי בו הוא כדור בגודל בינוני וזאת על מנת ליצור מספיק לחץ על האזור שטיפלתי בהם. עם הכדור חילקתי את העיסוי לחמישה אזור שונים. אזור שנקרא אזור הפיריפורמיס שיכול להשפיע על שריר הארבע ראשי, שלושת האזור הבאים הם חלקי הארבע הראשי השונים בנקודת יציאת מהאגן והחלק האחרון הוא אזור המעבר גיד שריר מעל הפיקה.

הלחץ שאנו מפעילים עם הכדור גורם לשתי השפעות שונות:

  • השפעה מכאנית- העלאת טמפרטורת הרקמה, הפרדה של הרקמות, שיפור האלסטיות וכ'
  • השפעה עצבית- המח מקבל מסר שיש על האזור שאנו מטפלים בו לחץ וכתוצאה מכך, גורם לאזור בצורה עצבית להשתחרר.

כשאנו מבצעים את העיסוי אנו נעים על האזור המטופל ובאזור בהם יש יותר כאב, אנו נישאר ונמתין. אזורים אלו נקראים trigger points שאלו אזורים רגישים על גבי השריר שיכולים להקרין מטה או מעלה.

בסיום העיסוי אנו עוברים בשכיבה על הבטן עם גליל העיסוי על כל חלקי השריר מעלה מטה ומבלי לפספס אף אזור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *