איך להתכונן לשיקום לאחר שבר בירך
21 בפברואר 2015
תרגיל נהדר לכאבי גב
26 בפברואר 2015

תרגול עם גומייה לתיקון מנח קרסול

למנח מפרק הקרסול בתרגילים שאנחנו מבצעים יש חשיבות רבה. מנח לא תקין או קריסה של הקרסול יכולים להוביל לעומסים מיותרים על מפרק הקרסול והמפרקים המרוחקים. בסרטון הבא אני מדגים איך בעזרת גומייה אני מקטין את הסיכון לקריסה של הקרסול. יש לציין שכל מי שסובל מכאבים בגפה תחתונה חייב לעבור אבחון מקיף בפיזיותרפיה וזאת על מנת לקבל מידע ברור על מה אינו תקין בשרשרת השרירית או המפרקית.

כמה דגשים בנוגע לסרטון:

  • שימו לב שהגומייה חייבת להיות מתוחה. המשקולות משני צידי הגומייה חייבים לקבע אותה טוב.
  • הגומייה נותנת למטופל משוב באמצעות גירוי סנסורי ובכך מעודדת לתיקון הקריסה של הקרסול.
  • הגירוי חייב להיות מעל הקרסול בצידו החיצוני. כדאי לראות שאני לא נותן מה שנקרא גירוי שלילי (כלומר להתרחק ממשהו) אלא גירוי חיובי- כלומר לשמור על הגומייה מתוחה כל הדרך.
  • האצבעות וכריות כף הרגל חייבות להישמר על הרצפה לאורך כל התרגיל. במידה והן מתנתקות, התרגיל לא ממצה את תפקידו.
  • בסרטון חשוב להסתכל גם על ההשפעה שמתרחשת במפרק הירך והברך. שימו לב שבדרך כלל ניתן לראות במקום את השינוי שמתרחש בעת תיקון של הקרסול.
  • ההדגמה שהראתי מתבצעת בתרגיל הסקוואט אבל ניתן לבצע את התיקון בשל תרגיל שבו כף הרגל מונחת על הרצפה (זאת הסיבה שחשוב לראות פיזיותרפיסט על מנת לעבור אבחון כמו שצריך).
  • בדיעבד הייתי מבצע את התרגיל (לפחות בהתחלה) בלי גרביים.
  • ניתן להדגיש את התרגיל אם אתם מבצעים אותו בעצימת עיניים. כך אנו מתרגלים את המפרק לתקן את עצמו כך שהחיישנים צריכים לעבוד בצורה משמעותית יותר (חיישני הפרופיוצפיה).

לסיום, תרגול כשמפרק הקרסול נמצא במנח נייטרלי חשוב להקטנת העומסים על המפרק ולהקטנת הסיכון להיפצע. חשוב לבצע את התיקון הנ"ל באופן קבוע עד למצב שבו אתם שומרים על מנח הקרסול גם ללא המשוב החיצוני. כמו שאמרתי בהתחלה, אני ממליץ לכל מתאמן חדש או וותיק לעבור פעם אחת לפחות אבחון פיזיותרפיה וזאת על מנת לקבל דרכים ודגשים לשפר את דרך האימון שלהם וגם להקטין את הסיכון להיפצע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *