תרגילים לכאבי גב עם כדור גדול
20 ביוני 2013
שחיקת סחוס וכאבי ברכיים
21 ביוני 2013

תרגילים לכאבי גב בהריון

כאבי גב באופן כללי נפוצים מאוד וכאבי גב בהריון הם כאבים נפוצים וידועים. על מנת ולנסות להקל על כאבים אלו, מובאים כאן מספר תרגילים שנועדו לחזק שרירי ייצוב האגן והגב וכמו כן תרגילים שנועדו ליצור תנועה באזורים הרגישים ולשחרר לחצים באזור. מטרת התנועה היא הורדת כאב.
חשוב מאוד! יש להתייעץ עם רופא לפני ביצוע התרגילים. חשוב מאוד לא לבצע תרגילים אם הם כואבים או שאתן יודעות שאתן לא מסוגלות לבצע.
דבר שני שכדאי להעזר בו הוא להתייעץ עם פיזיותרפיסט במכון פיזיותרפיה קרוב לביתכן. הפיזיותרפיסט יכול לתת לכם משוב על התרגילים, גיוון תרגילים, אילו תרגילים אסור לכם לבצע ומתי לבצע כל תרגיל.
כאבי גב הם כאבים שלרוב מתגברים ככל שההריון מתמשך. ההמלצה היא לא לבצע שום תרגיל בטרימסטר הראשון וזאת על מנת לא לסכן את ההריון שלא לצורך.
את כל התרגילים ניתן לבצע במקום על כדור פיזיו, על כסא או על כרית. קצב התרגילים הוא קצב נינוח, כדאי לבצע את התרגילים בכל יום או בכל פעם שאתן מרגישות שישנו לחץ וכאבים באזור הגב התחתון. חשוב להדגיש שאילו תרגילים שמבצעים לפני הלידה. לאחר הלידה ישנם תרגילים שמיועדים לחיזוק שרירי הבטן שבמהלך ההריון מתארכים
ונחלשים. התרגילים המובאים מטה הם תרגילים פשוטים את כל התרגילים ניתן לעשות במקום על כדור פיזיו, על כרית או על כסא. האפקט אולי יהיה קטן יותר אך עדיין תהיה השפעה של התרגיל על התנועתיות של עמוד השדרה.

התרגיל הראשון הוא תרגיל שנועד לשחרור ומתיחת הגב. התרגיל נעשה בעמידת 6. התרגיל נעשה ע"י קימור הגב והקימור נעשה ע"י גלגול האגן. המטרה היא לא להעביר משקל אל העקבים לאחור אלא ליצור תנועה של קימור בגב התחתון.

תרגיל השני לכאבי גב תחתון בהריון נעשה בישיבה מזרחית. ניתן לעשותו באותה הצורה בעמידה או בישיבה על כסא ללא משענת. המטרה כאן היא ליצור תנועה בגב העליון ולשחרר עומסים. יש להניח את היד הנגיד לסיבו על הברך של כיוון הסיבוב ולהסתובב. אפשר לחזור על התרגיל מספר פעמים.

התרגילים הבאים נעשים על כדור פיזיו. ניתן גם לעשות את התרגילים על כסא או על כרית.
תרגיל ראשון:
יש לשבת על הכדור והניע את האגן קדימה ואחרוה. דמיינו כאילו אתן רוצות לקער ולקמר את הגב התחתון וזאת ע"י תנועה שבאה מהאגן.

תרגיל שני על כדור:
מתיחה לאזור פלג גוף עליון. יש למתוח ולהעביר את היד מעבר לראש. ניתן גם לצרף מעט את המותן.

תרגיל שלישי:
יש לשבת על הכדור והפעם להניע את האגן לצדדים. המטרה היא שחרור האגן ושחרור עמוד השדרה התחתון באמצעות האגן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *