מה ההבדל בין פריצת דיסק לבלט דיסק
6 ביולי 2015
דלקת – האם טוב לנו או רע לנו?
2 במרץ 2016

שישה דרכים בהן ריצה עוזרת לבריאות שלכם

בתור פיזיותרפיסט, להליכה ולריצה יש שמעות עצומה בשיפור בריאות הגוף של מטופלי. אני ממליץ לכל מטופלי לבצע הליכה או ריצה כחצי שעה ביום, חמישה ימים בשבוע. לריצה יש השפעות חיוביות על תפקוד הלב, שמירה על רמת רמת הסוכר, הורדת הסיכון לחלות במחלות סרטן שבץ מוחי ועוד.

לריצה יש גם השפעה חיובית על הביראות הנפשית שלנו, על איכות והתפקוד היום יומי.

  1. ריצה יכולה לעשות אתכם מאושרים:
    אם אתם רצים, אתם בוודאי מכירים את תחושת התרוממות הרוח שיש לאחר ובעת הריצה. התחושה הזאת היא משהו שנחקר ונבדק. מחקרים הראו שהליכה של 30 דקות על הליכון, שיפרה את מצב הרוח של הסובלים מדכאון. המחקרים הסיקו שפעילות גופנית יכולה להשפיע בצורה חיובית על הסובלים מדכאון. בנוסף, מחקרים הראו שפעילות גופנית שכללה ריצה למשך 30 דקות כשלוש פעמים בשבוע, שיפרה את איכות השינהף מצב הרוח וריכוז.
  2. ריצה תעזור לכם להיות רזים:
    כולם יודעים שכשאנו רצים, אנו שורפים קלוריות. אבל ידעתם שאנו ממשיכים לשרוף קלוריות גם לאחר שאנו מפסיקים את הפעילות הגופנית? ריצה ופעילות גופנית באופן קבוע תשפר את קצב שריפת הקלוריות שלכם גם במנוחה. אתם לא צריכים לרוץ מאוד מהר על מנת לשפר את קצב חילוף החומרים שלכם, אלא לרוץ מעט יותר מהר מקצב ריצה רגיל.
  3. ריצה מחזקת את מפרקי הגוף:
    בואו נשבור מיתוס שקיים, אחת ולתמיד. ריצה לא תגרום לשחיקה מוגברת של מפרק הברך. היא אינה גורמת לכאבי ברכיים. ריצה למרחקים סבירים ובזמנים שהם לא זמני מרתון, לא רק שלא תפגע במפרקי הברך אלא תחזק את הברכיים, תשפר מסת העצם ותוריד את הסיכון למצב בו תהיה ירידה בצפיפות העצם. נכון להיום, מרבית המומחים שוללים את הטענה שריצה פוגעת בברכיים וטוענים שבקרב הסובלים משחיקת סחוס בברך אין היסטוריה של ריצה בעברם.
  4. ריצה תשאיר אתכם חדים במחשבה:
    אם אתם דואגים שעם הגיל תאבדו את חדות המחשבה, כדאי שתתחילו לרוץ ולהתאמן. מחקרים הראו שפעילות גופנית עוזרת בשמירה על חלוקת קשב וזכרון עבודה. מחקרים הראו שמבוגרים בעלי כושר גופני גבוה, הראו תוצאות גבוהות בבדיקה של פעולות קוגנטיביות. מבוגרים שסבלו משבץ מוחי, הראו שיפור בעקבות פעילות גופנית בזכרון, שפה ובהחלטות בפתרון בעיות. החוקרים הסיקו שפעילות גופנית יעילה בשיפור הריכוז, תכנון וארגון.
  5. ריצה מורידה את הסיכון לחלות בסרטן:
    אמנם ריצה לא תרפא סרטן אבל ישנם הוכחות שריצה יכולה להוריד את הסיכון לחלות במחלת הסרטן. פעילות גופנית באופן קבוע, יכולה להוריד את הסיכון לחלות בסרטן. ריצה גם יכולה להועיל בשיפור איכות החיים בקרב החולים במחלת הסרטן.
  6. ריצה תוסיף לכם שנים לחיים:
    ריצה נמצאה כמוסיפה שנים לחיים. מעשנים הוסיפו 4.1 שנים לחייהם לאחר שהוסיפו שגרת ריצה לחייהם, לא מעשנים הוסיפו 3 שנים. גם הסובלים ממחלות לב וכאלה ששרדו את מחלת הסרטן, הוסיפו שנים לחייהם בעקבות הריצה.

לסיכום, ריצה היא דרך נהדרת לשמור על בריאות הגוף שלכם. כדאי וחשוב להוסיף שגרת ריצה או אפילו הליכה, כחצי שעה ביום כחמישה ימים בשבוע. אני ממליץ להתייעץ לפני כן או עם פיזיותרפיסט שמתמחה באבחון ופציעות ריצה או מאמן ריצה מקצועי.

מקור:
http://www.runnersworld.com/start-running/6-ways-running-improves-your-health?cid=isynd_PV_0615

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *