אימון אירובי הוא חיוני לבריאות ולכושר, אך אם אתם מבצעים רק אימון אירובי אז אתם רק באמצע הדרך למטרה. מאוד חשוב שתשלבו גם אימוני כוח בתוכנית שלכם. רוב המחקרים שנעשו על ההשפעות המיטיבות של אימוני הכוח הם מחקרים חדשים יחסית ולכן תרומתם לשיפור הבריאות פחות ידועה לקהל הרחב מאשר תרומתו של האימון האירובי. הדעה הרווחת כיום היא שאפילו כאשר אנו רוצים לרדת במשקל, אימון הכוח חשוב לא פחות מאשר האימון האירובי.

  • אימוני כוח מגבירים את היכולת לבצע מטלות יום יומיות

כאשר אתם צריכים לשאת את המצרכים מהרכב לבית, לשחק עם הילדים .או הנכדים, אתם משתמשים בגופכם בצורה שרק אימוני כוח יכולים לשפר אפילו לקום מספה נמוכה, רכה ונוחה מהווה מאמץ לאלו שאינם מורגלים באימוני כוח. אם לא התאמנתם מעולם באימוני כוח אז בדרך כלל תוך 3 חודשים תוכלו לראות עליה של כ50% בכוח ותוך שנה די בקלות תוכלו לראות עליה של פי שניים בחוזק ממה שהיה כאשר התחלתם. אלכס לייף פרופסור בבית הספר הרפואי לגרונטולוגיה (מדעי הזיקנה) אומר מאמץ גופני עצים הנעשה בצורה קבועה, הוא הדבר הכי קרוב לתרופה נגד ההזדקנות.

  • אימוני כוח חיוניים לשמירה על משקל

לאחר גיל 25 האדם הבוגר מאבד כ-200 גרם של שריר מדי שנה וכמו כן מעלה בשומן. שומן לא שורף קלוריות, שריר כן שורף קלוריות, גם במצב מנוחה.עובדה זו גורמת לכך ששמירה על משקל תקין או ירידה במשקל הופכת למהלך מורכב יותר ככל שאנו מתבגרים. הדרך לשנות את המצב היא: ע”י הגדלת המסה השרירית. מתאמנים מתחילים אשר מתאמנים בצורה נכונה ויעילה יכולים לרדת כ 2 ק”ג ויותר של שומן ולהוסיף כ- 1.5 ק”ג של שריר בשלושת החודשים הראשונים לפעילות..הקילוגרמים הנוספים ישרפו כ 150 קלוריות אפילו בזמן מנוחה.

  • באמצעות אימוני כוח את/ה תראה/תראי טוב יותר ותרגיש/י טוב יותר

אימוני כוח גורמים לכם להרגיש חזקים יותר בגלל שאתם אכן חזקים יותר.אימוני כוח יגרמו לכם להראות טוב יותר בגלל שככל ששרירכם ייתחזקו, קווי המתאר של האברים בגופכם יראו טוב יותר וישנו את גופכם לגוף שכולם חושקים שיהיה להם. מאחר ושרירים שוקלים יותר משומן אז גם אם לא תרדו במשקל, גופכם יקבל את החיטוב והפרופורצויות הרצויות, מידות הבגדים ירדו ואתם והסובבים אותכם תרגישו בהבדל לאחר מספר שבועות. את כל זאת ניתן להשיג רק ע”יי אימון כוח הדרגתי ומבוקר.

  • הרגשה טובה בסיום אימון כוח

לאחר אימון כוח טוב יש הגברה של זרימת הדם לשרירים שבגללה אנו מרגישים הרגשה של מלאות ומוצקות זו הרגשה המוכרת רק למתאמנים באימוני כוח וזו הרגשה נפלאה של “עשינו משהו למען עצמנו”

  • אימוני כוח מגנים מפני אוסטאופורוזיס (דלדול העצם)

נשים לאחר גיל המעבר הן בקבוצת הסיכון הגדולה ביותר להדלדלות מסת העצם אימוני משקולות יכולים לא רק למנוע הדלדלות המינרלים שמרכיבים את .מסת העצם אלא אפילו להגביר את ריכוז המינרלים בעצם.מחקר אחד הראה עליה של 13% אחוז בצפיפות העצם לאחר ארבעה חודשי אימוני כוח. כמובן רצוי גם לצרוך סידן בכמות מספקת, להמנע מעשון ומצריכה מוגברת של קפאין ואלכוהול.

  • אימוני כוח בונים שרירים ומפרקים בצורה בריאה

כאשר השרירים מתחזקים אז גם הגידים, הרצועות ושאר רקמות החיבור מתחזקים תוצאה זו גורמת להורדת הסיכון לפציעות ממטלות שאנו מבצעים ביום יום.אם תתחילו באימוני כוח ותתמידו למשך שנה, תוך שנה תכפילו את כוחכם.המשמעות היא שמה שאתם יכולים לעשות בשתי ידיים היום,.תעשו בעוד שנה ביד אחת בלבד.
אימוני כוח מקלים במצב של סוכרת אימוני כוח מקטינים את הסיכון לחלות בסוכרת סוג 2 ומקלים את המצב למי שכבר חלה בסוכרת.האיגוד האמריקני לסוכרת מציין שאימון כוח הוא קריטי לשיפור סילוק הגלוקוז בדם. נמצא שלאחר ארבעה חודשי אימון כוח היה שיפור של 23% במטבוליזם של הגלוקוז.

  • אימוני כוח ממתנים את השפעות הזיקנה

אימוני כוח יכולים לגרום לאדם בן 95 להיות חזק כמו אדם בן 50 ולאדם .בן 64 להיות בכושר של אדם בן 30. אימוני כוח יכולים להבטיח לך חיים עצמאים ובריאיים.בכל עשור, החל מגיל 20 יש ירידה של 14% בהורמון הגדילה, כיום קיימות המטפלות anti aging כיום קיימות מרפאות בהשפעות הזדקנות באמצעות הורמוני גדילה סינטטים. אימונים אירובים מתונים עד עצימים יכולים להעלות את רמות הורמון הגדילה בגוף ב150% – 250% ואילו אימון כוח ברמה גבוהה יכול להעלות את רמות הורמון הגדילה לפי שלוש ואפילו פי ארבע. אז למה לשלם אלפי שקלים על תחליפים סינטטים כאשר אפשר לקבל. זאת באופן טיבעי ובריא.

האתר "פיזי" הוקם על ידי ליאור בן אלטא- פיזיותרפיסט בעל תואר ראשון מאוניברסיטת בן גוריון שבנגב. האתר הוקם למטרה אחת ואחת בלבד והיא לספק מידע פשוט וישיר למטופלים ולאנשים המתעניינים בפיזיותרפיה בפרט ובבריאות הגוף בכלל. ליאור הוא מדריך חדר כושר ומדריך פילאטיס בנוסף להכשרתו כפיזיותרפיסט.

השארת תגובה