כמעט אין יום שעובר שאני לא מקבל שאלה ממטופל לגבי כאבים באזור הכתף (קדמת הכתף בדרך כלל). לפני שנגיע לפתרון שאני מציע, אני חושב שכדאי להבין את האנטומיה של הכתף והשרירים הפועלים בתרגיל המתח.

sholdהאזור הפגיע בתרגיל המתח הוא האזור בין עצם הבריח לבין ראש הזרוע. באזור זה, עובר גיד של שריר שנקרא סופראספינטוס (supraspinatus) שריר זה נוטה להיצבט במעברו.

Latissimus_dorsi

בעת סיבוב פנימי של הזרוע האזור הזה נוטה להצטמצם. הבעיה הגדולה בביצוע תרגיל המתח היא העובדה שהשריר העיקרי שעובד הוא שריר שנקרא latissimus dorsi שתפקידו העיקרי הוא להרים את הגוף מעלה אך עוד יותר חשוב מבחינת הסובלים מכאבי כתפיים בעת ביצוע המתח, מסובב את הזרוע כלפי פנים. זוהי אחת הסיבות העיקריות לצביטה בעת ביצוע תרגיל המתח והכאבים הנלווים.

אז מה הפתרון?

על מנת להקטין את הסיכון לצימצום המרווח, עלינו לנסות ולהתחיל ממנח שבו המרווח פתוח ככל האפשר. אין לנו אפשרות לפתוח את המרווח אקטיבית אבל אנחנו יכולים להתחיל במנח כתף מסובב החוצה ובכך להתחיל את התנועה במצב אופטימלי. הנחייה של סיבוב המרפקים פנימה למעשה גורמת לכתפיים להסתובב החוצה ובכך לבצע את מה שרצינו. הקפידו לנסות לבצע את התנועה ממש לפני שאתם מתחילים בעלייה למתח. בנוסף, הרחקה של הכתפיים מהואזניים גם היא מונעת משרירים שגורמים למרווח זה להצטמצם ובכך מקטינים את הסיכון.

האתר "פיזי" הוקם על ידי ליאור בן אלטא- פיזיותרפיסט בעל תואר ראשון מאוניברסיטת בן גוריון שבנגב. האתר הוקם למטרה אחת ואחת בלבד והיא לספק מידע פשוט וישיר למטופלים ולאנשים המתעניינים בפיזיותרפיה בפרט ובבריאות הגוף בכלל. ליאור הוא מדריך חדר כושר ומדריך פילאטיס בנוסף להכשרתו כפיזיותרפיסט.

השארת תגובה